Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevens, Reed; Wineburg, Sam; Herrenkohl, Leslie R.
TitelComparative understanding of school subjects: past, present, and future.
QuelleIn: Review of educational research, 75 (2005) 2, S. 125-157Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterForschungsplanung; Kognitive Entwicklung; Lernpsychologie; Transfer; Fachunterricht; Lernen; Schüler; Unterricht; Lernpsychologie; Transfer; Kognitive Entwicklung; Fächerübergreifender Unterricht; Forschungsplanung; Lernforschung; Schüler; Lernen; Lernforschung; Lernprozess; Unterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Fachunterricht; Forschungsstand
AbstractResearch has elevated the proposition of knowledge's domain specificity from a working hypothesis to a de facto truth. The assumption of domain specificity structures handbooks, organizes branches of funding agencies, and provides headings for conference proceedings. Leading researchers often focus on a single slice of the school day despite the possibility that such segments swirl into a blur for children. The authors examine the domain-specific landscape, beginning with the recent past, when domain generality, not domain specificity, reigned supreme. They then examine the transition to domain-specific approaches. Next, they offer an alternative to both positions, a stance they call the comparative understanding of school subjects. A comparative understanding trains attention on how the same children understand multiple subjects in the curriculum. The authors argue that this approach represents a promising path for conceptualizing research on children, schooling, and thinking by raising new questions about children's understandings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: