Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRumberger, Russell W.; Palardy, Gregory J.
TitelTest scores, dropout rates, and transfer rates as alternative indicators of a high school performance.
QuelleIn: American educational research journal, 42 (2005) 1, S. 3-42Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312042001003
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Effizienz; Längsschnittuntersuchung; Qualität; Schüler; Schule; Schulversagen; Schulleistung; USA; Lernerfolg; Abbruch; Schulwechsel; Schule; Schulwechsel; Schüler; Lernerfolg; Schulleistung; Schulversagen; Schülerleistung; Messverfahren; Forschungsstand; Effektivität; Abbruch; Effektivität; Effizienz; Qualität; USA
AbstractThis study investigated the relationships among several different indicators of high school performance: test scores, dropout rates, transfer rates, and attrition rates. Hierarchical linear models were used to analyze panel data from a sample of 14.199 students who took part in the National Educational Longitudinal Survey of 1988. The results generally support the notion of an alternative as opposed to a common view of school effectiveness: Schools that are effective in promoting student learning (growth in achievement) are not necessarily effective in reducing dropout or transfer rates. In fact, after control for student inputs, high schools exhibit relatively little variability in dropout rates but considerable variation in transfer rates. In addition, characteristics of schools that contributed to performance in one area often did not contribute to performance in another. Given these findings, the authors suggest that, along with test scores, dropout and transfer rates should be used to judge school performance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: