Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Canton, Erik; Jong, Frank de |
---|---|
Titel | The demand for higher education in The Netherlands, 1950-1999. |
Quelle | In: Economics of education review, 24 (2005) 6, S. 651-663Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2004.09.006 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Bildungsbeteiligung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsökonomie; Datenanalyse; Humankapital; Bildungsinvestition; Investition; Ökonometrie; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Ausbildungsförderung; Studium; Studentenzahl; Studiengebühren; Statistik; Finanzielle Beihilfe; Nachkriegsgeschichte; Nachkriegszeit; Niederlande |
Abstract | This paper investigates the role of economic factors in the university enrollment decision for the post-war period in The Netherlands. [The authors] include those factors standing at the heart of the idea that education is an investment. The econometric results suggest that students are not responsive to tuition fees, but financial support (the sum of loans and grants), the college premium on future labor market earnings, and the alternative wage are important in the enrollment decision. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2006/1 |