Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Joan B.
TitelImproving Latin America's School Quality: Which Special Interventions Work?
QuelleIn: Comparative education review, 49 (2005) 2, S. 205-229Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterEmpirische Forschung; Chancengleichheit; Argentinien; Armut; Bildungspolitik; Bildungsreform; Brasilien; Chancengleichheit; Chile; Mexiko; Qualität; Statistik; Lateinamerika; Bildungspolitik; Bildungsreform; Qualitätssicherung; Empirische Forschung; Schülerleistung; Armut; Entwicklungsland; Statistik; Qualität; Qualitätssicherung; Argentinien; Brasilien; Chile; Lateinamerika; Mexiko
AbstractThe combined needs for improved quality and more equity in education have prompted a series of compensatory or positively discriminatory educational policies [in Latin America]. Among these are several interventions, including free food distribution ...; free distribution of textbooks; classroom libraries; additional, in-service teacher training; tutors; extra classes for children who have fallen behind...; and cash subsidies or scholarships. This article presents new findings, first, regarding the effectiveness of compensatory interventions in improving language and math achievement, and in increasing the probability of promotion. A second question ... is whether a particular intervention is equally effective in poor and nonpoor environments. ... A third important concern addressed here is whether these compensatory interventions were, in fact, targeted toward those children most in need of them. To address these three issues, data were gathered from children's parents, teachers, and schools in four large Latin American cities: Greater Buenos Aires, Argentina; Belo Horizonte and Minas Gerais, Brazil; Santiago, Chile; and Leon, Guanajuato, Mexico. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: