Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacLure, Maggie
Titel'Clarity bordering on stupidity': where's the quality in systematic review?
QuelleIn: Journal of education policy, 20 (2005) 4, S. 393-416Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Methodologie; Qualitative Forschung; Bewertung; Großbritannien; Theorie; Evaluation; Informationssystem; Bildungsforschung; Qualitätssicherung; Methodologie; Bibliometrie; Hochschulbildung; Kreditpunktesystem; Hochschulbildung; Bewertung; Qualitätssicherung; Studie; Theorie; Forscher; Studie; Bibliometrie; Informationssystem; Großbritannien
AbstractThe article presents a critique of the discourse of `systematic review' in education, as developed and promoted by the [Evidence for Policy and Practice Information and Co-ordinating Centre] EPPI-Centre at the University of London. Based on a close reading of the exhortatory and instructional literature and 30 published reviews, it argues that the approach degrades the status of reading and writing as scholarly activities, tends to result in reviews with limited capacity to inform policy or practice, and constitutes a threat to quality and critique in scholarship and research. The claims that are made for the transparency, accountability and trustworthiness of systematic review do not therefore, it is argued, stand up to scrutiny. The article concludes that systematic review is animated, not just by dissatisfaction with the uncertainties of educational research (a dissatisfaction that it shares with the 'evidence-informed movement' with which it is associated), but by a fear of language itself. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: