Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlebl, Michael
TitelReflecting Learning Activities in IMS Learning Design: Which activities are 'Learning Activities'?
QuelleAus: Auer, Michael (Hrsg.); Auer, Ursula (Hrsg.); Mittermeier, Roland (Hrsg.): Ambient and mobile learning. International conference, Villach/Austria. Interactive computer aided learning, ICL 2005. Kassel: kassel university press (2005)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypCD-ROM; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-89958-136-2
SchlagwörterLernaktivität; Lernen; Lernumgebung; Mobilität; E-Learning
AbstractIn addition to the organisation of resources for learning, the specification IMS Learning Design offers a framework for capturing activities of both learners and teaching staff. In connection with roles, learning activities (as well as supporting activities) serve as a core concept in IMS Learning Design and allow the description of process rather than content for re-usable units of learning. Derived from a conceptual examination and an empirical review of IMS Learning Design carried out in a research project at the Catholic University Eichstätt-Ingolstadt in Germany, the paper outlines some specific issues of learning activities based on activity theory, which reveals specific implications of learning activities as a supplement to common approaches such as a behaviourist model, a cognitivist approach or a situationalist paradigm.(Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: