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Autor/inn/enO'Leary, Nigel C.; Sloane, Peter J.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelThe changing wage return to an undergraduate education.
Gefälligkeitsübersetzung: Sich verändernde Bildungserträge eines Universitätsstudiums.
QuelleBonn (2005), 27 S., 445 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Bonn). 1549
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsexpansion; Bildungsertrag; Determinante; Einkommensunterschied; Einkommen; Einkommensentwicklung; Einkommenshöhe; Arbeitskräfteangebot; Arbeitskräftebedarf; Studium; Universität; Studienfach; Akademiker; Arbeitspapier; Fachrichtung; Geschlechtsspezifik; Student
Abstract"Between 1990/91 and 2000/01 the number of male undergraduates in Britain increased by over one-third while the number of female undergraduates has increased nearly twofold. Given this substantial increase in supply we would expect some impact on the wage premium for recent graduates unless demand has shifted in parallel. Following Katz and Murphy (1992), we adopt a simple supply and demand framework to analyse changes in earnings mark-ups across degree disciplines over time. Using a propensity score approach to match those graduates entering the labor market with an age balanced sample of individuals with two or more A-Levels from the Labour Force Survey, we find a significant decline in the mark-up for females, whilst no such change is apparent for males. These aggregate figures, however, mask a great deal of variation across degree subjects, with declines in those subjects in which women predominate and in the lowest quartile of the earnings distribution being identified. The results point to both supply and demand factors impacting on the graduate mark-up as theory would suggest." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Befragung; Längsschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1993 bis 2003. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/2
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