Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWu, Su-Yueh
TitelEffective Activities for Teaching English Idioms to EFL Learners.
QuelleIn: The internet TESL journal, 14 (2008) 3
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterMotivation; Übung; Idiomatik; Sprachkompetenz; Sprachenlernen; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractEnglish idioms do not mean what they literally mean; however, mass media, textbooks and everyday language represent rich sources of idiomatic expressions. In addition, previous studies indicated that English idioms are difficult for English native speakers, and then they would be much more problematic for ESL/EFL learners (Cooper, 1999; Buchwald, 2000). Therefore, this paper presents various effective activities for EFL learner to learn English idioms effectively. Besides introducing English idioms in story contexts and with visuals, collaboration activities, such as group talk, Readers Theater, retelling, dialogue writing and role-play, can act as a key to increasing students' motivation and involvement in learning English idioms. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: