Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott Boston, Jeremy
TitelLearner mining of pre-task and task input.
QuelleIn: ELT journal, 62 (2008) 1, S. 66-76
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernen; Methodik; Aufgabenorientierung; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung
AbstractThe findings reported in the article suggest that learners inevitably 'mine' wordings contained in pre-task and task materials when performing tasks, even when the teacher did not explicitly draw learner attention to these features. However, this was found to be true only with written materials, and learners did not appear to mine specific wordings from audio pre-task materials. Learner mining of language input from written pre-task/task materials opens the possibility of deliberately embedding specific language items into such materials. While the article acknowledges that such an approach to task design is controversial, with some arguing that it is inconsistent with principles behind task-based learning, the article leaves it to the reader to decide if finding ways of harnessing learner mining of wordings from pre-task input is in harmony with the principles of a task-based approach. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: