Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUsó-Juan, Esther; Martínez-Flor, Alicia
TitelTeaching learners to appropriately mitigate requests.
QuelleIn: ELT journal, 62 (2008) 4, S. 349-357
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Anmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterMethodik; Pragmatik (Ling); Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule
AbstractIt is commonly recognized that, for lecturers of English as a Foreign Language (EFL) in a university setting, the goal of their teaching is to develop learners' ability to communicate appropriately in this language. This means that teaching practices should pay attention not only to the key features of the linguistic system of English, but also to its pragmatic norms since lack of this knowledge may impede communication. Consequently, language learners need to be exposed to appropriate input in the classroom. In order to help lecturers in this task, it is the aim of the paper to present a learner-based instructional method designed to develop learners' pragmatic ability when using request mitigating devices in EFL. The rationale behind the selection of this pragmatic feature is discussed in the paper together with an explanation of the proposed teaching method. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: