Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enManyike, Tintswalo Vivian; Lemmer, Eleanor M.
TitelA Comparative Assessment of the L1 and L2 Reading Performance of Grade 7 Learners in English and Xitsonga.
QuelleIn: Per linguam, 24 (2008) 2, S. 62-74Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Grafiken 4; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lesetest; Standardisierter Test; Test; Testergebnis; Englisch; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Schule; Test; Sprachkompetenz; Leseverstehen; Leistungsbeurteilung; Lesetest; Testergebnis; Empirische Forschung; Schule; Leistungsbeurteilung; Native Speaker; Sprachkompetenz; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Afrikanische Sprache; Lesen; Leseverstehen; Südafrika (Staat)
AbstractThe role of English and the indigenous languages in South African schooling is highly contested. Research endorses the mother tongue (L1) as the most appropriate language of learning and teaching (LoLT) and the basis for the addition of a second language (L2). However, in South Africa English is the preferred LoLT and English proficiency is integral to academic achievement. The article reports on an investigation of Grade 7 Xitsonga-speaking learners' reading performance in English and in Xitsonga. Based on a study of the literature on the link between language proficiency and academic success, an empirical inquiry assessed the reading performance of grade 7 Xitsonga-speaking learners using a standardised test in English and in Xitsonga. Learners' reading performance in both Xitsonga, their L1, and English, their LoLT since grade 4, was poor. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: