Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOsman, Ruksana; Cockcroft, Kate; Kajee, Anisa
TitelEnglish Second Language (ESL) Students as New Members of a Community of Practice: Some Thoughts for Learning and Assessment.
QuelleIn: Per linguam, 24 (2008) 1, S. 1-10Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Englisch als Zweitsprache; Schreiben; Hochschule; Bewertung; Südafrika (Staat)
AbstractThe article reports on English second language (ESL) students' experiences of academic writing in a university setting. It draws on the notion of community of practice to explain that it is not sufficient for academic literacy courses to concern themselves only with the questions relating to the development of student academic literacy. Rather they should also be concerned with how students learn in social contexts and what knowledge is included and what knowledge is excluded. Such an orientation is vital because academic writing in the context of the university is more than just the ability to read and write, it is often the basis for the evaluation of students and, as such, becomes a powerful gatekeeper. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: