Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSakai, Hideki
TitelAn analysis of Japanese university students' oral performance in English using processability theory.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 36 (2008) 4, S. 534-549Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Englisch; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Japanisch; Lerntheorie; Sprechen; Mündlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Empirische Forschung; Lerntheorie; Mündlicher Ausdruck; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Englischunterricht; Japanisch; Hochschule
AbstractThe paper presents a brief summary of processability theory as proposed by M. Pienemann [Pienemann, M., 1998a. Language Processing and Second Language Development: Processability Theory. John Benjamins, Amsterdam; Pienemann, M., 1998b. Developmental dynamics in L1 and L2 acquisition: processability theory and generative entrenchment. Bilingualism: Language and Cognition 1, 1-20; Pienemann, M., 2003. Language processing capacity. In: Doughty, C.J., Long, M.H. (Eds.), The Handbook of Second Language Acquisition. Blackwell, Oxford, pp. 679-714.] and reports on a small-scale study analyzing Japanese-speaking university students' oral performance in English. Pienemann argued that the second language acquisition process involves the acquisition of psychological processing procedures. The theory states that five processing procedures are implicationally related, defining the six stages of second language development. In order to test the validity of the theory, speech data were collected from seven learners of English as a foreign language (EFL). The participants performed five communicative tasks. Their speech data were analyzed in terms of interrogatives, word order, and negation. Results suggest that processability theory may be valid for Japanese-speaking EFL learners and that Japanese-speaking EFL learners produce interlanguage forms or structures that are predicted by processability theory. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: