Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMhundwa, Philip H.
TitelA study of the implications of systemic linguistics in the teaching of English as a second language.
QuelleIn: Journal for language teaching, 42 (2008) 1, S. 23-36Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Hochschule; Linguistik; Funktionale Grammatik; Angewandte Linguistik; Satzanalyse; Empirische Forschung; Angewandte Linguistik; Funktionale Grammatik; Grammatik; Kommunikative Kompetenz; Linguistik; Linguistische Theorie; Satzanalyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule
AbstractLinguists have proposed and discussed a number of theories about the nature and functions of language. As yet, there is no agreement on which theory best describes language and which theory should be accepted and applied in second language teaching situations. Linguistic institutions the world over adopt and apply definitions and theories they think are appropriate for developing applied linguistics courses. These are chosen from schools of linguistic theories such as systemic functional grammar, transformational generative grammar, descriptive grammar, comparative grammar and others. Conceptions on the relevance of each of these theories in the teaching of English as a second language vary from one speech community to the other. Kilpert (2001), Van Rooy and Butler (2000) suggest that systemic functional grammar (SFG) should be studied in second language situations where communicative competence, as an aspect of 'Outcomes Based Education', is desired. The article supports this view and proceeds to highlight selected features of SFG which the writer believes enhance the development of communicative competence in English as a second language. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: