Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCenoz, Jasone; Gorter, Durk
TitelThe linguistic landscape as an additional source of input in second language acquisition.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 46 (2008) 3, S. 267-287Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterBewusstmachung; Lernumgebung; Linguistik; Pragmatik (Ling); Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerb
AbstractIn the article the authors explore the role that the linguistic landscape, in the sense of all the written language in the public space, can have in second language acquisition (SLA). The linguistic landscape has symbolic and informative functions and it is multimodal, because it combines visual and printed texts, and multilingual, because it uses several languages. In the paper the authors look at its potential use as a source of input in SLA, in general, and in the acquisition of pragmatic competence, in particular. They also inquire into the role of the linguistic landscape in the acquisition of multimodal literacy skills and multicompetence. They conclude that the linguistic landscape is a learning context and can also be used for raising awareness in SLA. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: