Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCamhi, Paul J.; Eisenstein Ebsworth, Miriam
TitelMerging a Metalinguistic Grammar Approach with L2 Academic Process Writing: ELLs in Community College.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 12 (2008) 2, S. 1-25
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 2; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Experiment; Methodik; Prozessorientierung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben
AbstractThe discussed action research study evaluates a classroom approach incorporating a reflective, metacognitive component within a second language process-oriented writing environment. Inspired by the literature and developed by the first author, this approach seeks to provide English language learners (ELLs) with a command of metalinguistic principles through a process of analysis and discovery, helping them develop greater control and accuracy in the syntactic and rhetorical structure of their writing. Quantitative and qualitative data were collected over three years from 1,016 ELLs at an urban community college, comparing outcomes from the experimental L2 writing classes to those using other approaches. The experimental approach was more successful for ELLs, who passed the institutional writing test at a modest rate (approximately 50%), but one substantially higher than that of students in other classes (20%-28%). Survey and interview data demonstrated student satisfaction with the approach but frustration with class time limitations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: