Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChing-Shyang, Anna; Read, John
TitelReducing Listening Test Anxiety Through Various Forms of Listening Support.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 12 (2008) 1, S. 1-25
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 2; Anmerkungen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Angst; Hörtest; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Taiwan
AbstractForeign language learners typically experience considerable anxiety about taking listening tests. The reported study investigated how four forms of listening support (pre-teaching of content and vocabulary, question preview, and repeated input) affect the anxiety levels of college students in Taiwan taking a multiple-choice achievement test, which counts for their final grade in a required listening course. Participants included 160 students in four intact classes matched in listening ability. The instruments were a general listening anxiety questionnaire, short measures of task anxiety given just before and after the test, and post-test interviews. Prior the test, the test-takers were uniformly anxious but afterwards, there were significant differences in anxiety according to type of support and level of proficiency. A three-way interaction effect indicated that no single factor accounted for the changes in the learners' listening anxiety. It is concluded that strategy instruction may enhance the effectiveness of support in listening tests. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: