Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAoyama, Katsura; Guion, Susan G.; Flege, James Emil; Yamada, Tsuneo; Akahane-Yamada, Reiko
TitelThe first years in an L2-speaking environment: A comparison of Japanese children and adults learning American English.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 46 (2008) 1, S. 61-90Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch; norwegisch; japanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kind; Immersion; Native Speaker; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Amerikanisches Englisch; Englisch; Englischunterricht; Japanisch; Erwachsener; USA
AbstractThe reported study examined Japanese speakers' learning of American English during their first years of immersion in the United States (U.S.). Native Japanese-speaking (NJ) children (n = 16) and adults (n = 16) were tested on two occasions, averaging 0.5 (T1) and 1.6 years (T2) after arrival in the U.S. Age-matched groups of native English-speaking children (n = 16) and adults (n = 16) also participated. The NJ adults' scores for segmental perception and production were higher than the NJ children's at T1. The NJ children's foreign accent scores and pronunciation of English fricatives improved significantly between T1 and T2, whereas the NJ adults' scores did not. These findings suggest that adults may have an advantage over children initially but that children may improve in production more quickly than adults when immersed in an L2-speaking environment. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: