Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanley, Pam; Maringe, Felix; Ratcliffe, Mary
TitelEvaluation of professional development: deploying a process focused model.
QuelleIn: International journal of science education, 30 (2008) 5, S. 711-725Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1464-5289
DOI10.1080/09500690701854899
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-132598
SchlagwörterEvaluation; Veränderungsmanagement
AbstractThis evaluation used a change transition model to explore the processes of development of a three-phase professional programme devised by two teams of researchers to support teachers' expertise in six domains of science teaching. The full programme operated over two years. Interviews with developers at the end of each phase (21 interviews) and with teachers at the end of phases two and three (11 interviews) formed the main data set. The four features of the change transition model - trigger, vision, conversion, maintenance - were used as a framework for analysis of the qualitative data. Four themes emerged as contributing to the success of the process of development of the programme: establishing a shared vision of the goals of the programme and its outcomes; maintaining flexibility in implementing the phases and details of the programme; negotiating common understanding with participants; and ensuring fruitful collaboration in planning and implementation. The demands of attending to all of these features should not be underestimated in any successful developmental process. The evaluation thus provides evidence for additional guidance in future collaborative professional development.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: