Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorsthemke, Kai; Kissack, Mike
TitelVorleben.
Educational practice beyond prescription.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 40 (2008) 3, S. 277-288Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270701501630
SchlagwörterErziehung; Humanistische Bildung; Pädagogische Praxis; Erziehung; Tradition; Humanistische Bildung; Professionalität; Professionalität; Tradition; Südafrika (Staat)
AbstractWithin a post-apartheid educational ethos that emphasizes multiculturalism and interculturalism, there is a growing sense in South Africa that prescriptivism is to be avoided. However, the perception of the teacher as moral exemplar entails an interesting ambivalence: the teacher as champion of tolerance, as facilitator but not prescriber of views, values, and behaviour, whose 'compORTment' nonetheless encompasses the idea of an ethical identity as well as more technical aspects of intellectual virtue. Does the (German) notion of vorleben-'to live (one's life) as an example or guide'; 'to exemplify (good) practice'-illuminate an understanding of a teacher/facilitator professional identity in the South African post-apartheid context? This study analyses this idea and its intersections and dissonances with role-modelling, modelling and practice, humanistic education, African traditional education and ubuntu, the African principle of human interdependence. Vorleben is argued to be able to enhance our understanding of the duties and obligations of the professional educator.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: