Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrediger, Susanne
TitelHow are theoretical approaches expressed in research practices? A report on an experience in comparing theoretical approaches with respect to the construction of research problems.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 40 (2008) 2, S. 277-286
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-008-0076-1
SchlagwörterForschung; Mathematikunterricht; Problem; Theorie
AbstractThis article explores the idea that theoretical approaches might be usefully compared in terms of the ways in which they lead researchers to construe commonsense classroom problems. It reports an experience when one such problem was posed to a range of researchers with different theoretical backgrounds. They were invited to propose an answer, and to reframe the classroom problem as a research problem. As anticipated, responses adopted particular theoretical perspectives that "privileged" certain objects of study and modes of explanation. Nevertheless, where responses did appeal to a common theoretical perspective, sometimes used in combination with others, there could be quite sharp differences in conceptualisation, proposed action, and research intention.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: