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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In 2003, Germany instituted National Educational Standards ("Bildungsstandards") for the lower secondary school system (grades 9 and 10) and in 2007 it decided also to develop National Standards for the upper secondary school system ("Abitur"). For foreign languages, both sets of standards are or will be based to a large extent on the Common European Framework of Reference for Languages. The paper focuses on expected proficiency levels in speaking. The only large-scale study to date establishing proficiency levels at school is the DESI study which looked at scholastic achievement in German and English in grade 9 across all school types. The test used to evaluate speaking proficiency in English was the "PhonePass Set-10" test. The paper discusses the validity of the results obtained and questions the rationality of some of the speaking proficiency expectations for foreign languages at German secondary schools. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2009/4
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