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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
To learn French or to learn Spanish? That's the question for many students and their parents in Germany. To learn French and Spanish. That's the answer given in the article. But why? The growing presence and prestige of Spanish in society and, consequently, as a foreign language in German schools is an obvious fact and French seems to be losing ground. However, the situation of French, which worries so many teachers, is not as bad as it may at first seem. With reference to the recommendation of the European Commission of Education to support individual and social multilingualism, the main purpose must be to enable every student to acquire at least three foreign languages at school. The advantages of combining French and Spanish (with English) are due to the fact that they belong to the same language family, thus facilitating language awareness, language learning awareness and the encouragement of learner autonomy. For those reasons, the article presents and compares three different types of intercomprehensive Romance language learning and describes the chances of their realization in the current German education system. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2009/4
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Standortunabhängige Dienste
0939-7299
Caspari, Daniela; Rössler, Andrea: Französisch gegen Spanisch? Überlegungen aus Sicht der romanischen Mehrsprachigkeitsdidaktik. 2008.
2967911
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