Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Maruatona, Tonic |
---|---|
Titel | Reflections on policies for mass literacy education in Sub-Saharan Africa. |
Quelle | In: International review of education, 54 (2008) 5/6, S. 745-754Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566; 1573-0638 |
DOI | 10.1007/s11159-008-9115-y |
Schlagwörter | Grundbildung; Bildungspolitik; Lehrerausbildung; Bildungsprogramm; Projekt; Alphabetisierung; Dezentralisierung; Afrika; Süden |
Abstract | [This contribution reflects] on policies for mass literacy education in Sub-Saharan Africa. The author advocates a "transformative approach" to literacy, aiming to empower individuals and communities. He argues that, for literacy to improve the lives of people, they themselves need to plan and implement it. He surveys the history of literacy policy in Sub- Saharan Africa, comparing the approaches of different countries and their degrees of success, and identifying important policy issues for the future. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/2 |