Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Göhlich, Michael |
---|---|
Titel | Surmounting crises by openness. The history of Reggio Emilia preschools as process of organizational learning. |
Quelle | Aus: Göhlich, Michael (Hrsg.); Hopf, Caroline (Hrsg.); Tröhler, Daniel (Hrsg.): Persistenz und Verschwinden. Pädagogische Organisationen im historischen Kontext. 1. Aufl. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwiss. (2008) S. 17-27
PDF als Volltext |
Reihe | Organisation und Pädagogik. 5 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-531-15977-1; 978-3-531-15977-5; 978-3-531-91125-0 |
DOI | 10.1007/978-3-531-91125-0_2 |
Schlagwörter | Pädagogik; Reggio-Pädagogik; Bildungsgeschichte; Bildungsorganisation; Bildungspolitik; Kindertagesstätte; Vorschulpädagogik; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Lernende Organisation; Innovation; Krise; Offenheit; Organisation; Kommunale Einrichtung; Italien; Reggio Emilia |
Abstract | The organization this article is [focusing on] is the association of the municipal preschools of Reggio Emilia in Northern Italy. The article is a case study of the history - or at least parts of the history - of this organization and it looks at this organization's history as an organizational learning process. Therefore it is necessary to state the theoretical categories of learning and especially of organizational learning before exposing and interpreting the case. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2015/3 |