Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Carlomagno, Nadia; Galdieri, Michela; Sibilio, Maurizio |
---|---|
Titel | Teaching programmes for sports and motor activities and gender diversity in the Italian primary school from 1955 until the present day. |
Quelle | Aus: Gori, Gigliora (Hrsg.): Sport and gender matters in western countries. Old borders and new challenges. Sankt Augustin: Academia Verl. (2008) S. 188-200 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-89665-459-5 |
Schlagwörter | Gender Mainstreaming; Motorische Entwicklung; Curriculum; Geschlecht; Grundschule; Italien; Lernziel; Curriculumentwicklung; Motorische Entwicklung; Sportunterricht; Sportpädagogik; Aktivität; Motorisches Lernen; Studienordnung; Gender Mainstreaming; Grundschule; Lehrerausbildung; Aktivität; Motorisches Lernen; Lernziel; Curriculum; Curriculumentwicklung; Differenzierender Unterricht; Geschlecht; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Studienordnung; Italien |
Abstract | This research paper aims to identify and analyse possible causes of the lack or discontinuity of the physical activities in primary school from 1955 to today, in two ways: an analysis of primary school teaching programmes in force since 1955 until today, in relation to the objectives of physical education and gender diversity; and an analysis of the training programme of primary school teachers in force since 1955 until today, in relation to the objectives of physical education and gender difference. Aus dem Text (geändert). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2013/1 |