Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGodwyll, Francis Ebenezer
TitelDiagnostically supported teaching strategies to reduce school failure.
An evaluation of selected schools in Ghana.
QuelleSaarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller (2008), XXIX, 313 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Heidelberg, Pädag. Hochsch., Diss., 1998.
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 206-229
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8364-6182-X; 978-3-8364-6182-5
SchlagwörterErziehungsphilosophie; Evaluation; Fallstudie; Qualitative Forschung; Diagnostik; Diagnostischer Test; Bildungssystem; Schule; Schulklasse; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schulversagen; Schülerleistung; Lehr-Lern-Forschung; Lehren; Methodik; Unterrichtsmethode; Unterricht; Datenanalyse; Statistik; Hochschulschrift; Intervention; Strategie; Afrika; Ghana
AbstractLarge proportion of studies tends to concentrate on the graduating classes and evidently on end-of-cycle testing, which in the main tell educators the extent to which the system did or did not work. The Government sometimes secures huge sums of money from foreign donors to undertake such endeavours as it was in the case of the nation-wide Criterion Referenced Test that assesses about 5% of primary six pupils in Ghana. Therefore a lot of effort and money goes into post-mortem analyses, which only indicate the irrevocable catastrophe but do not lead to prevention. ... [The] book focuses on the use of a diagnosis inventory in primary one classrooms that allows teachers to identify the strengths and weaknesses of pupils and ways in which they can intervene to reduce school failure in Ghana. The analysis of which is critical for educators, policy makers, head teachers, researchers in education as well as anybody interested in reducing school failure. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: