Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHumburg, Martin
InstitutionInstitut für Internationale Politik und Regionalstudien (Berlin)
TitelThe Open Method of Coordination and European integration.
The example of European education policy.
Gefälligkeitsübersetzung: Die "Offene Methode der Koordinierung" und die europäische Integration. Das Beispiel der europäischen Bildungspolitik.
QuelleBerlin (2008), 27 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheBerliner Arbeitspapier zur Europäischen Integration. 8
BeigabenTabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungspolitik; Steuerung; Europäische Integration; Institutionalismus; Politik; Internationalität; Politische Entscheidung; Institution; Europäische Kommission; Europäische Union; Europäischer Gerichtshof
Abstract"Eight years ago, the Open Method of Coordination was codified as a mode of governance to implement the Lisbon strategy of the European Union which aims to turn the European economy into the most competitive and most dynamic knowledge-based economy in the world by 2010. Since then, the OMC has often been highlighted as a 'third way' in European governance - an alternative to intergovernmental negotiations and the Classical Community Method. Hopes that the OMC could develop into a 'third way' would be destroyed if the OMC had considerable potential to promote institutional-spillover and this way to encourage the European Commission's competence creep. In that case, the OMC could be seen as having a bridging function between the two traditional methods used to govern the EU. Based on the supranationalism as put forward by Sandholtz and Stone Sweet (1998), this paper analyses the OMC's potential to promote institutional-spillover in European education policy. With institutional-spillover I mean an increase of the decisional autonomy or capacity of the European Commission. The analysis reveals that the OMC's potential to promote institutional-spillover in education is very small as it neither increases participation of transnational society in the policy-making process nor sufficiently increases the autonomy of joint organisations such as the European Commission and the European Court of Justice." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: