Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrakash, Madhu Suri; Esteva, Gustavo
TitelEscaping education.
Living as learning within grassroots cultures. 2. ed.
QuelleNew York, NY: Lang (2008), XXIV, 144 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 36
BeigabenLiteraturangaben S. 135-144
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-0061-4; 978-1-4331-0061-1
SchlagwörterBildungstheorie; Erziehungsphilosophie; Postmoderne; Recht auf Bildung
AbstractEscaping Education challenges the modern certainty that education is a universal good and a human right. It opens doors to alternative landscapes of learning and living that still flourish at the grassroots, within the cultures of the uneducated, the undereducated, and the illiterate who constitute the social majorities or the Two-Thirds World. It celebrates the richness of their traditions, their pluriverse of commons, common sense, and communal teaching, keeping at bay the modern reign of homo oeconomicus and homo educandus. Standing the all-too-familiar tale of education on its head, it joins the regeneration of soil cultures, resisting cultural meltdown in the global classroom. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: