Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMoss, Pamela A. (Hrsg.); Pullin, Diana C. (Hrsg.); Gee, James Paul (Hrsg.); Haertel, Edward H. (Hrsg.); Young, Lauren Jones (Hrsg.)
TitelAssessment, equity, and opportunity to learn.
1. publ.
QuelleCambridge u.a.: Cambridge University Pr. (2008), XV, 364 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Information zu den Verfassern
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-521-88045-9; 978-0-521-88045-9
SchlagwörterWissen; Evaluation; Bildungschance; Chancengleichheit; Chancengleichheit; Kind; Bildungssystem; Schüler; Wissen; Bildungssystem; Evaluation; USA; Behinderung; Lerntheorie; Schulklasse; Leistungsbeurteilung; Ethnische Gruppe; Individualisierung; Leistungsmessung; Heterogenität; Professionalität; Kind; Schulklasse; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lerntheorie; Individualisierung; Sozioökonomische Lage; Behinderung; Heterogenität; Leistungsmessung; Professionalität; Rechenschaftslegung; Ethnische Gruppe; Gruppe (Soz); USA
AbstractProviding all students with a fair opportunity to learn (OTL) is perhaps the most pressing issue facing U.S. education. Moving beyond conventional notions of OTL - as access to content, often content tested; access to resources; or access to instructional processes - the authors reconceptualize OTL in terms of interaction among learners and elements of their learning environments. Drawing on sociocultural, sociological, psychometric, and legal perspectives, this book provides historical critique, theory and principles, and concrete examples of practice through which learning, teaching, and assessment can be re-envisioned to support fair OTL for all students. This book offers educators, researchers, and policy analysts new to sociocultural perspectives a readable and engaging introduction to fresh ideas for conceptualizing, enhancing, and assessing OTL; encourages those who already draw on sociocultural resources to focus attention on OTL and assessment; and nurtures collaboration among members of discourse communities who have rarely engaged one another's work. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: