Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRockoff, Jonah E.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelDoes mentoring reduce turnover and improve skills of new employees?
Evidence from teachers in New York City.
Gefälligkeitsübersetzung: Reduziert Mentoring die Personalfluktuation und verbessert es die Qualifikation neueingestellter Arbeitnehmer? Erkenntisse über Lehrer in New York City.
QuelleCambridge (2008), 39 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 13868
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterErfolg; Beratung; Lehrer; Schüler; Schulleistung; Mentoring; Krankenstand; Personalauswahl; Personalentwicklung; Arbeitsplatzwechsel; Beschäftigungsdauer; Fehlzeiten; Arbeitspapier; Auswirkung; Qualifikationsentwicklung; New York, N.Y.; USA
Abstract"Mentoring has become an extremely popular policy for improving the retention and performance of new teachers, but we know little about its effects on teacher and student outcomes. I study the impact of mentoring in New York City, which adopted a nationally recognized mentoring program in 2004. I use detailed program data to examine the relationship between teacher and student outcomes and measures of mentoring quality, such as hours of mentoring received and the characteristics of mentors. Although assignment of teachers to mentors was non-random, I use instrumental variables and school fixed effects to address potential sources of bias. I find strong relationships between measures of mentoring quality and teachers' claims regarding the impact of mentors on their success in the classroom, but weaker evidence of effects on teacher absences, retention, and student achievement. The most consistent finding is that retention within a particular school is higher when a mentor has previous experience working in that school, suggesting that an important part of mentoring may be the provision of school specific knowledge. I also find evidence that student achievement in both reading and math were higher among teachers that received more hours of mentoring, supporting the notion that time spent working with a mentor does improve teaching skills." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2000 bis 2006. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: