Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZeng, Zhen; Murphy, Elizabeth
TitelTensions in the Language Learning Experiences and Beliefs of Chinese Teachers of English as a Foreign Language.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 10 (2007) 4, S. 1-19
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Einstellung (Psy); Lehrer; Lernerfahrung; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractThe reported study explores the Language Learning Experiences (LLEs) and beliefs of six non-native speaking (NNS), English as a Foreign Language (EFL) teachers in China. Data collection involved an online questionnaire, an asynchronous focus group, as well as individual online interviews. Findings were presented as profiles of the six cases. Cross-case analysis using open and axial coding resulted in the identification of three categories of concepts as follows: positive versus negative affect in language learning; authority versus autonomy; authentic versus didactic language learning. The tensions within and between the categories and concepts point to the complexity of EFL teaching and learning in China. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: