Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohen, Andrew D.; Upton, Thomas A.
Titel'I want to go back to the text': Response strategies on the reading subtest of the new TOEFL®.
QuelleIn: Language testing, 24 (2007) 2, S. 209-250Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lesetest; Multiple-Choice-Verfahren; Test; Testverhalten; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; TOEFL; Leseverstehen; USA
AbstractThe reported study describes the reading and test-taking strategies that test takers used on the 'Reading' section of the LanguEdge Courseware (2002) materials developed to familiarize prospective respondents with the new TOEFL. The investigation focused on strategies used to respond to more traditional 'single selection' multiple-choice formats (i.e., Basic Comprehension and Inferencing questions) and the new selected-response (multiple selection, drag-and-drop) Reading to Learn items. The latter were designed to simulate the academic skill of forming a comprehensive and coherent representation of an entire text, rather than focusing on discrete points in the text. Verbal report data were collected from 32 students, representing four language groups (Chinese, Japanese, Korean, and 'Other') doing the Reading section tasks from the LanguEdge Courseware materials. Students were randomly assigned to two of the six reading subtests, each consisting of a 600-700 word text with 12-13 items, and subjects' verbal reports accompanying items representing each of the ten item types were evaluated to determine strategy use. The findings provide insights into the response behaviors prompted by the reading tasks on the new TOEFL. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: