Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParry, Gareth
TitelPolicy-participation trajectories in English higher education.
QuelleIn: Higher education quarterly, 60 (2007) 4, S. 392-412Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterLehre; Staat; Studium; Hochschule; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThe pattern of expansion that brought mass characteristics to English higher education is very different from that intended to achieve near-universal access by the end of the present decade. The spectacular growth of the late 1980s and early 1990s was neither projected nor planned, with important consequences for the shape of the English system. By contrast, the policies of renewed expansion and widening participation from the late 1990s represent a radical attempt to change the traditional pattern of demand for English undergraduate education, with future growth focused on the short-cycle forms of vocational higher education. Although influenced by the example of Scotland in building expansion at levels below the first degree, the policy experiment pursued in England is highly distinctive, including the invention of a new undergraduate qualification and a partnership role for further education colleges. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: