Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshford, Derek; Davids, Keith; Bennett, Simon J.
TitelDevelopmental effects influencing observational modelling.
A meta-analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Entwicklungsbedingte Auswirkungen, die das Beobachtungslernen beeinflussen. Eine Metaanalyse.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 25 (2007) 5, S. 547-558
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640410600947025
SchlagwörterPädagogik; Beobachtung; Metaanalyse; Kind; Lernen; Visuelle Wahrnehmung; Bewegung (Motorische); Bewegungsausführung; Bewegungsdynamik; Sportpädagogik; Sportwissenschaft; Entwicklung; Literaturübersicht; Erwachsener
AbstractA meta-analysis was conducted on the observational modelling literature (n = 55 studies) to quantify overall between-participant treatment effects (delta u Bi) gained for child and adult populations. The overall observational modelling treatment estimate obtained from movement dynamics (i.e. form) data was larger for adults (delta u Bi = 0.80) than children (delta u Bi = 0.24); the modelling advantage over a practice-only control condition was significant for adults only. In contrast, the overall observational modelling treatment estimate obtained for movement outcome data (i.e. task goal) was negligible (delta u Bi = -0.02) for adults, whereas it was more substantial (delta u Bi = 0.48) and significant for children. These findings are consistent with the suggestion that, as a result of observation, children show a greater tendency to achieve movement outcome goals (e.g. task accuracy) than adults, who tend to focus more on matching existing intrinsic dynamics with the observed task dynamics. We suggest that the developmental effects influencing observational modelling result from differences in individuals' intrinsic dynamics, and hence the opportunity to replicate the observed motor skill. The current meta-analysis describes reasons for equivocality in the extant observational modelling literature and elucidates a research agenda for pedagogists aiming to better understand the benefits of modelling techniques. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: