Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerry, Bob
TitelAustralian teachers' views of effective mathematics teaching and learning.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 4, S. 271-286
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0032-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Meinung; Grundschule; Lehrer; Lehr-Lern-Prozess; Mathematikunterricht; Effektivität; Australien
AbstractThirteen Australian teachers who had been nominated by their professional mathematics teachers' associations as excellent teachers of elementary school mathematics were interviewed on their beliefs about mathematics, mathematics learning and mathematics teaching. In particular, they were asked to discuss the characteristics of effective teachers of mathematics and excellent mathematics lessons. In spite of their differences in location, experience and teacher education, the teachers displayed a lot of consistency in their responses and in their lists of characteristics. While this group of teachers cannot be claimed to be representative of Australian teachers, they have provided a snapshot of what is regarded as effectiveness in mathematics education in Australian elementary schools.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: