Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaiser, Gabriele; Vollstedt, Maike
TitelTeachers' views on effective mathematics teaching: Commentaries from a European perspective.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 4, S. 341-348
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0036-1
SchlagwörterKultur; Vergleichsuntersuchung; Meinung; Lehrer; Lehr-Lern-Prozess; Mathematikunterricht; Effektivität
AbstractThe previous papers of this issue discuss the views teachers from the United States, Australia, Hong Kong SAR, and Mainland China have on effective mathematics teaching and learning. Similarities and differences are found and a differentiation from West to East can be worked out in the order of the regions as listed above. The picture of teachers' views can, however, be differentiated when they are looked at from a European perspective. On the basis of the analysis of two comparative studies on teaching cultures in three European countries and a questioning of teachers, this commentary therefore locates France, Germany, and England within this framework so that the East-West-contrast is distinguished in more detail.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: