Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButler, Tim; Hamnett, Chris; Ramsden, Mark
TitelThe best, the worst and the average: secondary school choice and education performance in East London.
QuelleIn: Journal of education policy, 22 (2007) 1, S. 7-29Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939; 1464-5106
DOI10.1080/02680930601065718
SchlagwörterZukunftsorientierung; Forschung; Subjektivität; Soziale Herkunft; Schulwahl; Schulbezirk; Wohnortnahe Schule; Sekundarschule; Schulerfolg; Schulleistung; Demografische Daten; Soziale Schicht; Soziologie; Elternwille; Europa; Großbritannien; London
AbstractIn this paper [the authors] investigate whether the distance between school and the pupil's home is related to social background in a six borough area of East London. Also investigated is the extent to which schools in the area perform in line with expectations on the basis of the social composition of their intake. The research involves analysis of the Pupil Level Annual School Census (PLASC) to which geodemographic codes supplied by Experian have been attached. [They] demonstrate that the six schools in the area which achieved the highest average points score at GCSE recruit pupils widely from within the area (and to a lesser extent outside), whilst the lowest performing six schools recruit from much more narrowly defined catchment areas. In terms of school performance, [is shown] that whilst we might expect schools to perform better as they become more distant from inner East London and nearer to the M25, this is not necessarily the case. In [the] conclusions [they] argue that these data support the claims made on the basis of ethnographic data about the class nature of school selection and parental choice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: