Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarrett, Angeline M.
TitelBeyond the polarization of pedagogy: models of classroom practice in Tanzanian primary schools.
QuelleIn: Comparative education, 43 (2007) 2, S. 273-294Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068; 1360-0486
DOI10.1080/03050060701362623
SchlagwörterPädagogik; Feldforschung; Interview; Unterrichtsbeobachtung; Primarbereich; Lehrer; Interaktion; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterricht; Entwicklungsland; Qualität; Tansania
AbstractDebate on teaching in low-income countries has tended to assume an over-simplified conceptualization of pedagogy as either teacher-centred or learner-centred. If theory is to address itself to the complex challenge of improving the quality of teaching within under-resourced education systems then it will have to move beyond this polarized view of pedagogy. This paper applies Basil Bernstein's performance and competence modes to the findings of fieldwork in Tanzania. It thereby arrives at a more nuanced understanding of primary school teachers' classroom practice, which allows for teachers working with a mixed palette of techniques and ideas. Bernstein's pedagogic modes were constructed from his studies of education in Britain. Their application to the Tanzanian setting, however, highlights the limitations of analytical frameworks developed in western contexts. It is argued that appreciation and critique of pedagogy in low-income countries could be deepened through linking with comparative literature that compares across English and non-English-speaking countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: