Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRegalsky, Pablo; Laurie, Nina
Titel'The school, whose place is this'? The deep structures of the hidden curriculum in indigenous education in Bolivia.
QuelleIn: Comparative education, 43 (2007) 2, S. 231-251Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068; 1360-0486
DOI10.1080/03050060701362482
SchlagwörterBildungspolitik; Bolivien; Ländlicher Raum; Schule; Staat; Bildungspolitik; Ethnische Gruppe; Indigenes Volk; Heimlicher Lehrplan; Schule; Heimlicher Lehrplan; Ländlicher Raum; Gemeinde (Kommune); Staat; Ethnische Gruppe; Indigenes Volk; Bolivien
AbstractIn this paper the authors examine state and indigenous education in Bolivia. Focusing on debates about the hidden curriculum, they conceptualize the school as a political space where tensions between the overlapping jurisdictional powers of the hispanicizing state and indigenous authorities are played out. The analysis of these tensions highlights the contested way in which indigenous educational policy is negotiated in Bolivia and points to the importance of the deep structures of the hidden curriculum in constructing the school as a territorial authority and a site of struggle in indigenous communities. Using the communities of Raqaypampa, Cochabamba as a case study, the authors show how local struggles over indigenous education in the 1980s and 1990s became scaled up to influence national educational policy and donor intervention strategies in Bolivia. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: