Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Yuping; Kao, Grace; Hannum, Emily
TitelDo Mothers in Rural China Practice Gender Equality in Educational Aspirations for Their Children?
QuelleIn: Comparative education review, 51 (2007) 2, S. 131-158Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Vergleichsuntersuchung; Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Mädchenbildung; Asien; Chancengleichheit; China; Ländlicher Raum; Längsschnittuntersuchung; Lernziel; Mädchenbildung; Analyse; Forschungsbericht; Bildungsbeteiligung; Lernziel; Ländlicher Raum; Entwicklungsland; Analyse; Forschungsbericht; Asien; China
AbstractMore than 2 decades of economic reforms have brought great improvements in the quality of life for women and girls in China. Despite these improvements, in some areas, cultural values and norms concerning gender roles and traditional family structures still influence the values attached to sons and daughters and create strong incentives for son preference... In this article, [the authors] focus on a poor rural area in northwestern China and investigate whether the gender attitudes of mothers can be linked to their plans for educating their own children in the future. Using recent longitudinal data from the Gansu Survey of Children and Families (GSCF), a survey of rural 9-12-year-old children, families, and schools in Gansu province, [they] explore whether mothers' attitudes toward gender equality and old-age support, their expectations of future returns from children, mothers' perceptions of a child's promise for continuing schooling, and the child's actual school performance are linked with mothers' educational aspirations for the child, controlling for family characteristics. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: