Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbedi, Jamal; Hofstetter, Carolyn Huie; Lord, Carol
TitelAssessment accommodations for English language learners: implications for policy-based empirical research.
QuelleIn: Review of educational research, 74 (2004) 1, S. 1-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterEmpirische Forschung; Anpassung; Test; Testdurchführung; Bewertung; Bildungspolitik; Muttersprache; Schüler; Test; Übersetzung; Wörterbuch; Sprachkompetenz; USA; Bildungspolitik; Sprachbarriere; Anpassung; Glossar; Sprachfertigkeit; Wirkung; Empirische Forschung; Hilfe; Schüler; Sprachbarriere; Sprachfertigkeit; Sprachkompetenz; Übersetzung; Englisch als Zweitsprache; Bilingualismus; Muttersprache; Forschungsstand; Bewertung; Glossar; Hilfe; Wirkung; Wörterbuch; USA
AbstractIncreased attention to large-scale assessments, the growing number of English language learners in schools, and recent inclusionary policies have collectively made assessment accommodations a hotly debated issue, especially regarding the validity of test results for English language learners. Decisions about which accommodations to use, for whom, and under what conditions, are based on limited empirical evidence for their effectiveness and validity. Given the potential consequences of test results, it is important that policymakers and educators understand the empirical base underlying their use. This article reviews test accommodation strategies for English learners, derived from "scientifically based research". The results caution against a one-size-fits-all approach. The more promising approaches include modified English and customized dictionaries, which can be used for all students, not just English language learners. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: