Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSandoval, William A.; Reiser, Brian J.
TitelExplanation-driven inquiry: Integrating conceptual and epistemic scaffolds for scientific inquiry.
QuelleIn: Science education, 88 (2004) 3, S. 345-372Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterLernprozess; Lerntheorie; Unterricht; Biologieunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenschaftstheorie; Dokumentation
AbstractScience education reforms consistently maintain the goal that students develop an understanding of the nature of science, including both the nature of scientific knowledge and methods for making it. This paper articulates a framework for scaffolding epistemic aspects of inquiry that can help students understand inquiry processes in relation to the kinds of knowledge such processes can produce. This framework underlies the design of a technology-supported inquiry curriculum for evolution and natural selection that focuses students on constructing and evaluating scientific explanations for natural phenomena. The design has been refined through cycles of implementation, analysis, and revision that have documented the epistemic practices students engage in during inquiry, indicate ways in which designed tools support students' work, and suggest necessary additional social scaffolds. These findings suggest that epistemic tools can play a unique role in supporting students' inquiry, and a fruitful means for studying students' scientific epistemologies.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: