Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoosimile, Anthony
TitelOut-of-school experiences in science classes: problems, issues and challenges in Botswana.
QuelleIn: International journal of science education, 26 (2004) 4, S. 483-496Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterAußerschulischer Lernort; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Botswana
AbstractThis paper sets out to identify some key problems, issues and challenges relating to out-of- school experiences of learners in science teaching that emerged during classroom observations in schools in Botswana. Generally, there is evidence suggesting weak incorporation of learners' experiences into teaching. The experiences seemed to have a lower teaching priority than did formal universally accepted canonical science concepts. The study revealed that the relative merits of the science curriculum also appeared undermined by lack of teacher preparedness to handle the learners' out-of-school experiences. This paper also considers some of the implications of the research findings to science education in Botswana.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: