Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hickling-Hudson, Anne |
---|---|
Titel | Towards Caribbean 'knowledge societies': dismantling neo-colonial barriers in the age of globalisation. |
Quelle | In: Compare, 34 (2004) 3, S. 293-300Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-7925 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsideal; Wissensgesellschaft; Chancengleichheit; Soziale Bedingung; Bildungsreform; Schulsystem; Schüler; Schülerleistung; Kolonialismus; Armut; Globalisierung; Entwicklung; Leistung; Qualität; Karibik |
Abstract | [In the same issue] Pearlette Louisy raises issues of pressing concern for the future of Caribbean education. Here, the author elaborates on some of the dilemmas that she raises. Interwoven in this discussion are sketches of potentially positive scenarios in a globalising future. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005/2 |