Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStandish, Paul
TitelEurope, Continental philosophy and the philosophy of education.
QuelleIn: Comparative education, 40 (2004) 4, S. 485-501Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildungstheorie; Postmoderne; Institutionalisierung; Europäische Identität; Philosophie; Europa
AbstractOn what might a comparative discussion of philosophy of education that takes Europe as one of its terms be based? This paper begins by addressing the complexity that attaches to the name 'Europe' in this context in order to lay the way for a more detailed consideration of so-called 'Continental' philosophy -specifically of poststructuralism. It makes reference to the ways in which the work of poststructuralist thinkers has often been interpreted in 'postmodern' educational theory and seeks to reveal certain errors in this regard. Distinctions are drawn between postmodernity, postmodernism and poststructuralism, illustrating the last of these in terms of two influential strands of thought drawn from Levinas and Nietzsche, and indicating their value for education. In conclusion, some brief remarks are offered regarding the institutionalization of philosophy of education in Europe. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: