Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarpelin, Anders
TitelAccepted or rejected in school.
QuelleIn: European educational research journal, 3 (2004) 4, S. 729-742Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2004.3.4.1
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Längsschnittuntersuchung; Abweichendes Verhalten; Aggression; Gewalt; Psychosoziale Situation; Lebensbewältigung; Soziale Beziehung; Abweichendes Verhalten; Aggression; Erwachsener; Gewalt; Interview; Längsschnittuntersuchung; Lehrer; Schüler; Schule; Prävention; Schweden; Intervention; Psychosoziale Situation; Lebensbewältigung; Schule; Lehrer; Schüler; Intervention; Prävention; Erwachsener; Schweden
AbstractIn the classroom, young people in their role of pupils are supposed to focus on and respond to the teaching plan. At breaks, the norms and rules may differ and are more similar to life outside the school. Peer rejection is part of this life. According to Swedish school legislation, schools shall counteract all forms of insulting treatment. Still, recently a young woman appealed her case to the Supreme Court. She sued the authorities for not preventing bullying. The aim of this article is to analyse and discuss victimization and bullying as a part of school life, from the perspective of young people. Data from a longitudinal comparative ethnographic case study of two school classes, carried out with an interpretive approach and a relational interpretation perspective, are scrutinized. The results are mainly from qualitative interviews with 62 young people on three occasions (age 12-21). Both individual and collective victimization occur frequently in the social world of the school, mostly within their own school classes and often even in their own peer group, victimization without their teachers´ knowledge. For those suffering, the question of being accepted or rejected might be of crucial importance for their career as pupils as well as from a more general life perspective. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: