Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacaro, Ernesto; Wingate, Ursula
TitelFrom sixth form to university: motivation and transition among high achieving state-school language students.
QuelleIn: Oxford review of education, 30 (2004) 4, S. 467-488Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Erwartung; Übergang; Sekundarschule; Motivation; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Studium; Studienwahl; Studienfach; Hochschule; Student; England; Oxford
AbstractThis paper reports on a research project involving a sample of 10 state-educated students in their first year of German course at Oxford University. ... The paper describes the students' motivation for applying to study German at Oxford and their experiences of the transition from school to university. ... The findings, based on data from semi-structured interviews, suggest that the students had instrumentally oriented motivation for wanting to do a language course which was qualitatively different from the one experienced at A level. Although several factors might have alienated the students, most managed to adapt to the academic requirements at Oxford. It is argued that the students' ability to adapt and succeed is due to a high level of preparedness and to a flexibility of motivational orientation. The study [comments on] issues of transition in terms of how well matched certain prestige university courses are to the aspirations of the applicants. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: