Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGambell, Trevor; Hunter, Darryl
TitelTeacher scoring of large-scale assessment: professional development or debilitation?
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 36 (2004) 6, S. 697-724Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterTestkonstruktion; Testanwendung; Lehrer; Leistungsvergleich; Professionalisierung; Auswirkung; Fallbeispiel; Kanada
AbstractThis qualitative, multiple case study draws into question claims that teacher involvement in large-scale assessment is professionally debilitating. Four teacher-scorers of reading in the 1998 Council of Ministers of Education, Canada's School Achievement Indicators Programme national literacy assessment were interviewed pre-, during, and post-marking in terms of their personal and professional motivations for participation, their perception of the role of such evaluations in classroom practice, their self-concept as autonomous professionals, and the impact of such evaluations on their relationships with colleagues, students, and administrators. Teachers reported that active participation in marking served to clarify rather than corrode their pedagogical values, affirmed or improved their classroom assessment and instructional practices, validated their self-perceptions as professionals, and had a neutral or negligible impact on school relationships. It is concluded that involvement in low-stakes, large-scale assessments is not inconsistent with notions of professionalism. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: