Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoupland, Christine
TitelCareer definition and denial.
A discourse analysis of graduate trainees' accounts of career.
Gefälligkeitsübersetzung: Definition und Leugnen von Karriere. eine Diskursanalyse von Erzählungen über den beruflichen Werdegang von Akademikern in einem Trainee-Schulungsprogramm.
QuelleIn: Journal of vocational behavior, 64 (2004) 3, S. 515-532Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791; 1095-9084
DOI10.1016/j.jvb.2003.12.013
SchlagwörterSelbstbild; Selbsteinschätzung; Sozialpsychologie; Lebensplanung; Soziale Beziehung; Arbeitswelt; Konstruktivismus; Berufliche Identität; Karriere; Karriereplanung; Trainee-Ausbildung; Akademiker; Theorie; Berufsanfänger
Abstract"The concept of 'career' has long been investigated in the social sciences. It has been described as being in relationship with identity and providing a residual trace of the individual's relationship with work. A constructionist approach to research enables a focus on the language of career-talk as an opaque phenomenon. The analysis of 54 interviews with university graduates employed by one large, UK based, high street retailer provides an illustration of how common sense understandings surrounding career work as a backdrop to individual accounts. Career as a strategic plan is denied, yet negotiated as a legitimate, even desirable, behaviour of the employing organization. Although the focus of analysis is on the tools and practices of interaction, situated at a micro level, this analysis illustrates how specific constructive practices make macro notions of career relevant and up for re-negotiation in interaction. This adds to understanding of career in terms of highlighting its fluid and contestable properties on which, in growing awareness of the constructed nature of the term 'career,' individuals draw in their accounts of themselves as people who work." Forschungsmethode: Inhaltsanalyse; empirisch-qualitativ; empirisch. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: